Implementation of Sales Cloud in Aegon

Kund – Aegon

Aegon är en av världens ledande leverantörer av livförsäkringar, pensioner och kapitalförvaltning. I dag har verksamhet i över 20 länder, cirka 30 000 Aegon-anställda hjälper över 26 miljoner kunder att ta ansvar för sin ekonomiska framtid.

Företag från Aegon-gruppen erbjuder livförsäkring, sparande och investeringsalternativ och fastighetsförsäkring i Polen. De driver också Aegon Open Pension Fund med mer än 927 tusen medlemmar.

 

Utmaning

 

Standardisering av processer och ökning av försäljningsrepresentanternas effektivitet

  • Ett behov av att öka koherensen i försäljningsmålen
  • Villighet att möjliggöra för säljrepresentanter mobiltelefon / surfplatta åtkomst till systemet
  • Villighet att förena försäljningsprocessen som skulle täcka alla kontor inom eget säljnätverk
  • Ett behov av optimering av registreringsprocessen och övervakning av försäljningsmöjligheter
  • Ett behov av att öka försäljningsrepresentanternas arbetseffektivitet samt öppenhet i mötenskalendern
  • Villighet att skapa en ”Golden Customer” -post för alla produkter och tjänster
  • Kravet på ett öppet och säkert inloggningssystem för fjärrarbetande agenter

 

Lösning

 

Cloud-försäljningsprocess inom Salesforce-teknik

  • Ett „Lead” -objekt användes som det första steget i försäljningsprocessen
  • Ett „Opportunity” -objekt användes för att följa försäkringar för förnyelse och anti-churn-aktiviteter
  • Salesforce-kalendern användes av agenter för att logga sina möten med befintliga och potentiella kunder
  • Anpassat inloggningsflöde anpassat till Aegons behov och tvåfaktors autentiseringsprocess

 

Fördelar

 

Optimering av försäljningsprocessen

  • En plattform för interna säljstödavdelningar och säljkontor
  • Möjlighet att mäta försäljningsrörledningen på ett ställe
  • Livscykeln för försäkringsprodukter på ett ställe, spårad och uppmätt
  • Verktyget för samarbetsagenter som överensstämmer med företagets säkerhet och är lättillgängliga från olika enheter (utan VPN)

Kund om oss

  • Craftware-teamet är mer än professionellt. Tack vare deras öppna strategi kunde vi reducera implementeringstiden avsevärt och tillämpa mer anpassade lösningar än vi ursprungligen trodde. Bra gjort.

    Marcin Zawierucha
    CRM Development Manager, Aegon